ServisDesk 2.0

 

ServisDesk merupakan sebuah sistem yang digunakan oleh PTJ di USM untuk mengurus aduan pelanggan mereka.
ServisDesk has been used in several departments at USM to manage their customer complaints.

 

 

  

 

2008-2017 Hakcipta Terpelihara Pusat Pengetahuan Komunikasi & Teknologi

 Universiti Sains Malaysia Kampus Kejuruteraan

Tel: 04-5995333 Faks: 04-5996999
Email : servisdesk.eng@usm.my Web : ppkt.eng.usm.my
 

JUMLAH PELAWAT |
Number of visitors  

390839

Version : 2.0

Version History :
Version Description

Date

1.0
  • Penggunaan modul asas iaitu Status Semasa, Borang Aduan, Borang ServisDesk, Semak Status, Urus Aduan, Semak Tugas dan Laporan/Statistik asas.
  • Menggunakan konsep Single Sign On (SSO) melalui pengenalan identiti Portal Kampus Sejahtera (sekarang dikenali sebagai Campus Online).
  • Agihan tugas kepada staf one to one.
Jun 2008
1.1
  • Penambahbaikan ke atas modul "Urus Aduan" dengan membenarkan agihan dibuat kepada lebih dari seorang staf.
  • Penambahan ciri "Tindakan Bersama" bagi aduan yang memerlukan tindakan lebih dari seorang staf.
  • Penambahan modul "Block Port" untuk kegunaan PPKT.
Jan 2009
1.2
  • Penambahan modul Staf ke Site dan Staf Ke Site Hari Ini.
  • Penambahan Laporan & Statistik.
  • Penambahan modul "Pentadbir Sistem"
Sept 2009
1.3
  • Integrasi dengan Sistem Permohonan Online dan Sistem Pengurusan Aset-modul penyenggaraan (PPKT sahaja)
Jan 2011
2.0
  • Perubahan antaramuka pengguna.
  • Pangkalan data berpusat
  • Sumber aturcara berpusat
  • Penambahan profil jabatan untuk mengawal identiti jabatan.
22 Ogos 2011